Ekonomi

Kazanç görüşmesi: Finnair rüzgarlarla karşı karşıya ancak 2024’ün ilk çeyreğinde rotasını koruyor

Finlandiya’nın amiral gemisi Finnair Oyj (FIA1S.HE), 2024 yılının zorlu bir ilk çeyreğini geride bıraktığını, karşılaştırılabilir faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) zararının 12 milyon Avro, net sonuç zararının ise 30 milyon Avro olduğunu bildirdi. Havayolu, şiddetli kış havası, Finlandiya ve Avrupa genelinde işçi grevleri ve bazı bölgelerde azalan yük faktörleri gibi önemli operasyonel engellerle karşılaştı.

Bu zorluklara rağmen Finnair, kısmen maliyet verimliliği önlemleri sayesinde işletme giderlerini bir önceki yılın seviyeleriyle tutarlı tutmayı başardı. Şirket ayrıca yan gelirlerinde %13’lük bir artış kaydetti ve çeyreği 981 milyon Avro’luk güçlü bir nakit pozisyonuyla tamamladı. Finnair kapasite büyüme beklentisini yaklaşık %10 olarak revize etti ve ağ genişletmeleri ve müşteri deneyimi iyileştirmeleri ile önümüzdeki yaz sezonuna hazırlanıyor. Tüm yıl için FVÖK marjı beklentisi verilmedi.

İlgili Makaleler

Önemli Çıkarımlar

  • Finnair, 2024 yılının ilk çeyreği için 12 milyon Avro karşılaştırılabilir FVÖK zararı ve 30 milyon Avro net sonuç zararı bildirdi.
  • Şirket ağır hava koşulları, grevler ve azalan yük faktörleri nedeniyle zorluklarla karşılaştı.
  • Maliyet verimliliği eylemleri, işletme giderlerinin bir önceki yıl ile tutarlı kalmasına yardımcı oldu.
  • Yan gelirler %13 oranında arttı ve şirket 981 milyon Avroluk güçlü nakit pozisyonunu korudu.
  • Finnair kapasite büyüme beklentisini yaklaşık %10 olarak revize etti ve çeşitli iyileştirmelerle yaz sezonuna hazırlanıyor.
  • Filo yenileme planları yürürlükte olup, dar gövdeli filo ihtiyaçlarını ele almadan önce kârlılığa odaklanılmaktadır.

Şirket Görünümü

  • Finnair yaz sezonu için güçlü bir talep beklemekte ve güçlü getiri gelişimi görmeye devam etmektedir.
  • Şirket, normalleştirilmiş rezervasyon modelleri ve operasyonları ile gelir ve kâr maksimizasyonuna odaklanmıştır.
  • Helsinki-Vantaa havalimanındaki rakip kapasitelerde pandemi öncesi seviyelere kıyasla önemli bir değişiklik beklenmiyor.
  • Finnair, yaz sezonu için geçen yılın ön rezervasyonlarının ilerisindedir.
3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Ayıya Yönelik Önemli Noktalar

  • Havayolu, belirli bölgelerdeki yük faktörlerinde düşüş yaşamıştır.
  • Birinci çeyrekteki grevler ve artan kapasitenin gelirlere etkisinin olmaması, tüm yıl için kapasite artışı beklentilerinin düşürülmesine neden oldu.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Şirket, İskandinav bankaları ile 200 milyon Avro tutarında teminatlı döner kredi anlaşması imzalayarak borç piyasalarına erişimini geliştirmiştir.
  • Finnair’in özkaynak oranı çeyrek boyunca sabit kalmıştır.

Eksiklikler

  • Finnair, yılın tamamında FVÖK marjı için bir öngörüde bulunmadı.

Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • Finnair, yük faktörleri yerine kârlılığa ve güçlü getirilere odaklandığını vurguladı.
  • Şirket, getiriler için yıldan yıla zorlu karşılaştırmalarla çalışıyor ancak pandemi öncesi seviyelerden daha iyi performans gösteriyor.
  • Maliyet yönetimi girişimlerinin ileriye dönük olarak benzer maliyet seviyelerini koruması bekleniyor.

Finnair’in 1Ç 2024 kazanç çağrısı, çalkantılı bir faaliyet ortamında havayolunun dayanıklılığının altını çizdi. Şirketin maliyet verimliliği ve gelir maksimizasyonuna yönelik stratejik odağı, sektör genelindeki zorlukların üstesinden gelirken istikrarlı bir hareket tarzı olarak görünmektedir. Güçlü nakit pozisyonu ve yoğun yaz sezonuna yönelik planlarıyla Finnair, rekabetçi havacılık pazarında toparlanma ve büyüme için kendini konumlandırıyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habersamsat.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort